niedziela, 6 kwietnia 2014

Ogród Japoński we Wrocławiu

Ogród Japoński we Wrocławiu znajduje się w Parku Szczytnickim Wrocławia.
Ogród ten został założony w latach 1909-1912 i zaprojektowany przez japońskiego ogrodnika Mankichi'ego Arai.
Współcześnie jest to już ogród japoński nie tylko z nazwy. Stanowi unikatowy w Europie, żywy fragment japońskiej kultury (na bilecie widnieje zapis: "[..] Obecny kształt ogrodu zawdzięczamy pracy polskich i japońskich specjalistów, którymi na etapie projektowym kierował prof. Ikuya Nishikawa. Japońscy specjaliści budowy ogrodów, wraz z firmami polskimi, stworzyli w ciągu dwóch lat piękny zakątek o typowo japońskim charakterze [..]")


Dzięki pracy japońskich specjalistów, wszystkie elementy w najdrobniejszych szczegółach są zgodne z oryginalną japońską sztuką ogrodową. 
Każdy z nich ma swoje miejsce i znaczenie, trudno nieraz dostrzegalne dla Europejczyków
Ogród, nawiązując do założeń historycznych, uzyskał jednocześnie wiele zupełnie nowych elementów nadających mu niepowtarzalny charakter. Jest celem wycieczek i spacerów wrocławian



Ja miałam szanse się tam udać z wycieczką szkolną. Jest to bardzo ładny ogród z pięknymi kwiatami. Nawet zrobiłam kilka zdjęć (może nie jestem dobrym fotografem, ale bardzo lubię robić zdjęcia). Naprawdę warto jest się tam wybrać, gdy zdarzy się okazja to na pewno znowu się tam pokarze. (zdjęcia robione osobiście przez mnie)








Co myślicie o moich zdjęciach?

2 komentarze:

  1. Blog prezentuje sie interesująco. ;) Napewno sobie poradzisz ;) nie poddawaj sie ;) Początki są zawsze trudne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale tam pięknie! Śliczne zdjęcia ;)
    Buziaki ;*

    <a href="http://niikablog.blogspot.com <b>niikablog.blogspot.com </b></a>

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za dodany komentarz. Kazdy nastepny komentarz bardzo motywuje mnie do tworzenia tego bloga